Články

Zamyšlení

Koho mohu nazývat velkým člověkem? - (komentáře)

Dana P.
mno a to říká
10. 07. 2012 19:25

ten, kdo pravidelně odvádí diskusi od témat článků... :o)
garias
Askii
10. 07. 2012 18:41

Tu sa píše o všetkom možnom, len o článkoch nie :DD
Askii
:-)
10. 07. 2012 17:59

nějak se nám tu z toho stala materialisticky a politicky zaměřená diskuze :-)
Sylvia
Danka
10. 07. 2012 9:58

Ano, pochopila som to tak, preto hovorim, ze je to o pazravosti, ludia chcu zarobit rychlo a nechcu sa moc namahat, preto mame take potraviny, jak mame. Clovek nevie, co by kupoval. Ale myslim, ze je to aj kvoli tomu, ze sme pozadu stale, co sa tyka vyspelosti, zapad sem posiela odpad, ked si kupis praci prasok alebo sampon v Nemecku, je to o par tried vyssie nez tu. Pozri co vyrabaju Poliaci, to by Nemec Nemcovi nikdy nepredal, co vozia sem alebo predavaju doma. Vies co, my sme iny, nevieme, co je to poriadne robit od svitu do mrku, to si myslim ja. Preto to teraz padlo, komanci asi vyrabali lepsie, ale zas menej, v tom je ta kvalita. Ale ludia si to neuchovali a pritom su stale ti isti. Len taky priklad, ked Nemec zacne podnikat, rozhodne si nekupi najprv audi, tak jak je to tu, ale venuje sa tomu a naozaj pracuje. To je ten rozdiel medzi nami a nimi, ja myslim, komanci ludi odnaucili poriadne makat.
garias
..
10. 07. 2012 7:59

Kanady sú také že, to keď raz obuješ, tak koniec. Máš doslova obrnené nohy. Obúvaš to aj vyzúvaš síce 5 krát dlhšie ako obyčajné topánky, ale keď už to máš na nohách môžeš kopať do čoho chceš, nenakopneš nohu. Môžeš krútiť členok, skákať, nevylomíš členok. Kľudne sa šmýkaj, šúchaj, máš problém sa v kanadách šmyknúť. A broď sa v snehu, ľade, vode, piesku, to ti nepresiakne. Takúto obuv nemožno porovnávať s obyčajnou čo sa týka kvality.
garias
mississippi
10. 07. 2012 7:52

//Kanady, co mi koupili naši, když mi bylo 15, stále drží!! A nechme už toho Jo!!//

Nemôžeš porovnávať obyčajný tovar s vojenským :) Vojenský má najvyššiu kvalitu, je robený na extrémne situácie. Môj otec (dôstojník major) mi tiež nosieval vojenské šaty a kanady a tiež to najviac vydržalo.
Trabant88
...
10. 07. 2012 3:07

Rozhodně jen dobře, že i v mladší generaci se najdou ti, kteří se snaží o lásku a porozumění. Na druhou stranu, mississippi má pravdu v tom, že ani láska nás nesmí ovládnout. Člověk by se o ní měl snažit, ale zároveň bejt neustále ve střehu.
Dana P.
mississippi
9. 07. 2012 23:45

necháme toho. Jenom si na závěr zkusme představit, kdyby v této době, kdy dávno nejsme soběstační ve výrobě čehokoliv a všecko se vozí kolem dokola zeměkoule - kdyby najednou zmizel všecek benzin a nafta a všecky ty náklaďáky zůstaly stát...!
mississippi
Dana P.
9. 07. 2012 23:35

Jo pochopilas to správně.
Teď v poslední době mne naštval mikov. Dřív dělali kvalitní nože, jenže teď upravili složení oceli a kvalita šla do háje. Nejsen schopný porovnat výrobky ze zahraničí, ale mám doma Martenzky z roku nebreč aasi 45 let staré a jsou super. Vyfasovala je manželčina babička, když byla polní zdravotní sestra. Tak jsem si před 10 roky koupil Martenzky nové a po půl roce jim upadla podrážka. Takže ono to bude asi ašude stejné. Kanady, co mi koupili naši, když mi bylo 15, stále drží!! A nechme už toho Jo!!
Dana P.
...
9. 07. 2012 23:26

no ale také spravedlivě dodám, že babičky a děda říkali, že nejlepší kvalita byla za 1. republiky...tak si vyber, jdem asi se vším ke dnu do háje zeleného :o)
Dana P.
Sylvi
9. 07. 2012 23:22

myslím, že mississippi když mluvil o kvalitě, myslel to jinak (jestli jsem teda pochopila já?) a to, že se fakt za komančů dělalo poctivěji. Já dobře pamatuju jak se žilo a co nás vytáčelo. Dnes mladá generace nechápe, že bylo možné jít do obchodu a nekoupit sokoliv, co potřebuješ, že se to těžce "shánělo", stály se fronty, fuj, mám z toho osýpky, když si vzpomenu. Ale měli jsme opravdu tady u nás kvalitně vyrobené potraviny a i jiné výrobky a ty něco vydržely. Jasně, sem tam se taky našel zmetek, ale ne tolik, co teď. Teď mi přijde, že jde o to, aby lidi nakupovali - pračka, lednice apod nemá člověku sloužit do smrti, je potřeba vyrobit a zákazník má v dohledné době kupovat nové zboží
Sylvia
Mississippi
9. 07. 2012 23:05

Ano, ale to je tiez o pazravosti....ked som to teda dobre vylustila, co si napisal :-). Kazdy chce rychlo zarobit a predavat, za co najlepsiu cenu, o kvalitu nejde, to je tiez taka slepa primitivna vec, ale typicka pre Vychodnu a Strednu Europu, chod do Nemecka a ten isty vyrobok najdes kvalitnejsi desat-krat. Je fakt len o pazravosti a to sme tiez nadobudli prave za tych stratenych styridsat rokov.
Sylvia
Okolojdouci
9. 07. 2012 23:03

Predsa ale nejde o poucky o komunizme a socializme, ale co tie pokusy dobrat sa toho dokazu s ludmi, jake divy. Ano je to v ludoch, ale tieto extremisticke lavicove systemy podporuju zavist a este chamtivost viac nez pravicove.

Podporuju hlavne to, ze zijes na ukor druheho, rovnocenna spolocnost neexistuje, pretoze ludia niesu rovnake povahy a nemaju rovnake schopnosti, preto musi byt priestor na to, aby si kazdy mohol vyrast v tom, v com je dobry.

Problem je ale s tymi, co nikde nerastu, dobre, kazdy nemusi mat nadanie na nic, vacsina je priemerna, ale tak potom nemozes chciet mat to, co ma ten nadpriemerny. Mne nevadi, ze na nieco nemam, tak si nekupim proste vsetko, co by som chcela, a mozem to len niekomu priat a v dobrom "zavidiet". Ale rohodne nie stylom, jak sa tu prezentuje, bol som spokojny, lebo bolo to alebo to. Ty si bol spokojny, lebo niekto nemal viac nez Ty. (myslim to teaz vseobecne ako spolocnost).

Mas pravdu v tom, ze ziaden system nebude idealny, ked ludia v nom budu zavistivi a budu chciet zit jak maharadza, ale nemat na to. Ked by kazdy prijal to, ze ma, co si zasluzi - nieze je dobry alebo zly, ale co vytvoril, tak by to vyzeralo inak. Lenze nie, kazdy chce zit jak kral a nic nerobit. V tom je cely problem. Ked utlacis jedneho na Tvoj ukor a myslis, ze si spokojny a stastny, lebo kazdy mame polovicu, tak to potom neni stastie. Preto je demokracia stale lepsia alternativa a liberalna spolocnost uplne najlepsia.

Ja som rada, ze komunizmus nikdy nedosiahne svojho vrcholu, ak to teda myslis, ze nebolo, stacilo mi pozriet par prcesov s Horakovou a stacilo mi. A v tomto je len rada, uz nikdy to neskusat. To radsej anarchia jak hovori Danka, v tej dzungli. Ma to svoje pravidla, ale aj tak....

A preto viem, ze najspravodlivejsi zakon je karmicky...a sme naspat v ezoterike, nech si mysli kto chce, co chce :-)
mississippi
Sylvia
9. 07. 2012 22:53

Máš pravdu. Jem mne šte ta kvalit zboží, co nám prodávají. Kdybych byl sám, tak o mně nevíte. Byl bych prostě někde...
Sylvia
Mississippi
9. 07. 2012 22:50

Ale predsa nejde o jogurty, ale o daleko viac, a ano ti samani v pralesoch tam totiz maju skutocnu slobodu, spoliehaju sa na seba a vedia, ze co si neutvoria sami, nebudu mat. A hlavne nezavidia si medzi sebou, lebo vedia, ze ked chcu aj oni mozu dosiahnut to, co jeho sused.
mississippi
Dana P.
9. 07. 2012 22:49

Máš pravdu, na Zlínsku je jasno.
iveta
missi
9. 07. 2012 22:40

když už mluvíš o těch mracích,zrovna včera jsem si musela udělat pár fotek....některé jsou vyloženě fascinující.
Zdá se mi to a nebo néé ale poslední dobou je opravdu obloha posetá zvláštními mraky a když do toho zasvítí zapadající slunce,jsou opravdu nádherně vybarvené.
mississippi
Dana P.
9. 07. 2012 22:40

mezi nebo a někde si doplňte jsi. Má chyba :-(
Dana P.
nojo
9. 07. 2012 22:40

jenom kousek od Prahy, co by kamenem dohodil, u Zlína :o)
mississippi
Dana P.
9. 07. 2012 22:38

Tak to jsi buď na jiné planetě, nebo astrálně cestuješ. A nebo někde daleko od Prahy. :-))
Dana P.
mississippi
9. 07. 2012 22:25

tak dobře, já ti to věřím, nad mou hlavou je indigově modré nebe s hvězdami :o)
mississippi
Dana P.
9. 07. 2012 22:22

Ale jo nad Prahou jsou. Vždyť na ně koukám !!
:-((
okolojdouci
...
9. 07. 2012 22:20

mississippi 9. 07. 2012 22:15
presne - vzpominky tohoto druhu povedou leda k hadkam:)

Dana P. 9. 07. 2012 22:11
ano to jsou ty spolecnosti o kterych pisu nize jen nepisu dost rychle:)

Sylvia 9. 07. 2012 21:28
"Problem je v ludoch..." a prave to je taky zacatek i konec vsech dosavadnich pokusu o zavedeni komunismu - proto taky nepredpokladam ze by se lidstvo dockalo komunismu v tomto tisicileti vlastnim pricinenim to by musel do mentality lidstva zasahnout nejaky vseovlivnujici faktor...


garias 9. 07. 2012 21:17
porovnavanim socialismu a dnesni "demokracie" vzniknou leda hadky...


Sylvia 9. 07. 2012 20:55
to je popis socialismu ne komunismu - dovolim si upozornit ze zatim zadna historicky dolozena spolecnost komunismu zatim nedosahla


samby 9. 07. 2012 20:20

dnesni mocenske usporadani sveta radsi komentovat nebudu to by bylo a opravdu dlouhe povidani...

"Btw. komunismus může fungovat pouze bez lidí, nebo na nějaké jiné planetě s absolutním nadbytkem zdojů a malou populací, jinak to asi nepůjde:-)." fungovat muze i na teto planete a dokonce i lidma a dokonce tu funguji spolecnosti ktere nemaji ke komunismu az tak moc daleko...

"Také by mě zajímalo z čeho usuzujete, že komunismus je jediný dlouhodobě udržitelný systém..." jediny proto ze lidstvo zatim na lepsi neprislo:)

"zvlášť když ani pořádně nevíme jak by měl fungovat a máme jen teze z 19. století..." nejde o teze ale o uceleny koncept pouze bez navodu jak zacit...

"z hlediska dlouhodobé stability je totiž "nejlepší" diktatura..." ano diktatura muze byt velice stabilni po neskutecne dlouhou dobu ale nikdy nepovede k naproste rovnopravnosti vsech clenu bez vyjimky

"Z hlediska obyčejného člověka, je pak nejlepší rigidní demokraticky vzniklá republika v pravém slova smyslu, tedy vládá kdy zákon stojí nade všemi, je jednoduše pochopitelný pro masy a je jen těžce změnitelný" tento system je sice dobre popsan o par desitek stoleti drive nez komunismus ale uz v te dobe se musel doplnit o obcasnou diktaturu pro stabilizaci (vetsinou) vnejsich problemu spolecnosti


garias 9. 07. 2012 20:01

mozna tomu nebudes verit ale politika vznika na zakladech moralky kazde spolecnosti a jsou natolik provazane ze je prakticky nejde oddelit
Dana P.
mississippi
9. 07. 2012 22:19

nevymýšlej si !
Žádné mraky tam nejsou :o)
mississippi
Dana P.
9. 07. 2012 22:18

Smekám!! A máš stopro pravdu. Ať žije výměný obchod! Peníze stejně jen kazí charakter. :-)
mississippi
teda
9. 07. 2012 22:15

pustili jste se do sebe pěkně :-))

A zas je pravda tak trochu na obou stranách.
Nezajímám se o politiku, stejně s tím nic moc neudělám. A jednou jsem klíčema už cinkal.

Je pravda, že dřív, jak říkám za mých mladých let, kdy byly lidové milice, bylo zboží méně. Ale zas na druhou stranu, to, co jsem si tenkrát koupil slouží mi do dnes. A dnes? Jak dlouho vám vydrží třeba lednice?? A co jogurty?? A slavné danone!! Víte o tom, že když přišlo na trh, museli změnit potravinářskou normu, protože to "kvalitní" zboží zdaleka nesplňovalo naše normy?? A cezsura je téma sama pro sebe. To , na co kouká dnešní generace dětí je na pár facek. Je těžké to cenzurovat doma, když je na to nechají koukat ve škole.
A když jsem drcnul do školství. Tak to bych přímo vraždil!!! Jak je možné, že má každá škola jiné knihy?? To, pokud vím dřív nebylo. A obsah těh knížek, podle kterých se děti učí je prostě... (a tady bych byl už opravdu sprostý)
Nezlobte se, že jsem vám do toho vstoupil, ale nedalo mi to.
A víte co nechme politiku politkou!!
Všimli jte si, jaké jsou teď krásné mraky na nebi???
Dana P.
...
9. 07. 2012 22:11

jak mně se to jeví, tak všecky ty ...ismy jsou na prd, protože to jsou zas jenom lidské výmysly. Domorodci v Amazonii, Kalahari či někde na osamělém ostrůvku v Pacifiku o tom v životě neslyšeli, nechybí jim to a jsou šťastní. Teď mudrujte :o)
Sylvia
Garias
9. 07. 2012 21:28

A ja vies, ci som sama? Zas len si domyslas, co nevies. Neboli take ceny? Neboli ani platy. Dostatok vsetkeho? A coho dostatok? Nehovorim o cenzure a slobode prejavu a zavretych ludoch, o ktorych Ty nemas paru, si si mozno zil v svojej sladkej nevedomosti, ze mas dostatok vsetkeho. Asi myslis ten statny byt, aj na ten si cakal 20 rokov. A kradlo sa tak, jak teraz, len to nebolo tak vidno. Problem je v ludoch a nie v demokracii. Ale jak Ti nariaduje stat, co mas robit, tak proste nebudes slobodny, ale Tebe mozno staci k zivotu jogurt za dve koruny, mne teda nie.
garias
Sylvia
9. 07. 2012 21:17

Ale zato neboli takéto ceny, školstvo zdravotníctvo a armáda na úrovni a každý mal dostatok všetkého. Dnes kríza, vykorisťovanie a bojíš sa aby ti nepadla banka v ktorej máš peniaze :D
Keby si žila sama, tak máš ledva na chlebík, to je dnešný svet úžasnej demokracie. :D
Sylvia
:-)
9. 07. 2012 20:55

Diskusia o komunizme...ale ano samozrejme, najlepsi system pre neschopnych lemplov, co sa prizovuju na tych schopnych, ktori nakoniec aj tak upadnu, lebo snaha je zbytocna, urobi sa pekny priemer a kazdy nech ma rovnako a nech sa zije v iluzii, ze kde jaky neschopny lempl vlastni nieco, aj ked sa o to nepricinil. Aspon nebolo co zavidiet, ze?, to dneska, kto nieco ma, tak to hned kradne, pretoze to mat nemoze. To by sa zas zilo.

Aj keby bol ten system najdlhsie udrzatelny, tak je predurceny k zaniku a je to len utopisticky sen, kde nejaky blazen si uzmyslel, ze bude stat vyrobok menej nez jeho naklad. A dlho sa da ten system udrzat len preto, ze to vyhovuje zase len pohodlnym....a heslo? Ked nemam ja, nech nema nikto...alebo pracujeme vsetci, ale nerobi nikto nic....sak sa to strati.
samby
okolojdouci
9. 07. 2012 20:20

socialismus lidstvo rozhodně nezavrhlo, evropská unie je SSSR 2.0 a šefují jí maoisté(Barroso) a komunisté(Ashtonová), nacismus jsme sice zavrhli, ale fašismus ne, stačí se podívat na dnešní USA a zákony jako patriot act, které jdou dále než v nacistickém německu(to co v německu museli dělat tajně, tedy popravy a věznění bez soudu a důkazů, mohou v usa s posvěcením zákonů).
Btw. komunismus může fungovat pouze bez lidí, nebo na nějaké jiné planetě s absolutním nadbytkem zdojů a malou populací, jinak to asi nepůjde:-).
Také by mě zajímalo z čeho usuzujete, že komunismus je jediný dlouhodobě udržitelný systém, zvlášť když ani pořádně nevíme jak by měl fungovat a máme jen teze z 19. století(mimochodem sponzorované starými bankéřskými rodinami, kterým rozhodně nejde o nějaké blaho pro široké masy, ale o moc, mimochodem těmi stejnými rodinami, které později podporovali nacisty), z hlediska dlouhodobé stability je totiž "nejlepší" diktatura, např. takový čínský mandát nebes, který by existoval dodnes nebýt vnějšího nepřítele. Z hlediska obyčejného člověka, je pak nejlepší rigidní demokraticky vzniklá republika v pravém slova smyslu, tedy vládá kdy zákon stojí nade všemi, je jednoduše pochopitelný pro masy a je jen těžce změnitelný(např. 75 a více procent hlasů).
garias
okolojdouci
9. 07. 2012 20:01

Dať do diskusie o morálke človeka politiku, to je sila :D
okolojdouci
...
9. 07. 2012 18:00

no tohle mi rict nekdo do oci tak mu reknu neco jako - uz to nehul... ale protoze ty stale uvadis ze ti je 13 coz pravda byt muze ale muze to byt i lez a pise to clovek mnohem starsi tak ci onak je mi to celkem jedno ale vety ve kterych pises "Všem, co dělají věci s láskou a pokorou. To jsou lidé, co pomohou světu do nového Věku." mi pripominaji hesla z mladi kdy o podobna temata rozhodne nebyla nouze... ale to bylo ponekud jine statni zrizeni dnes tve generaci uz nezname ČSSR kdy se lid snazil (alespon oficialne) dostat z faze socialismu do ery noveho veku zvaneho komunismus ktery je v dnesni dobe povazovan za neco zcela spatneho coz je samozdrejme hloupost protoze mnoho lidi zapomina ze prave komunismus je ve sve podstate jediny dlouhodobe fungujici system ktery ma jediny ovsem zasadni problem a tim je najit zpusob jak jej dosahnout a doba nedavna nam jasne ukazala ze cesta vedouci socialismem je jen slepa ulicka ale je mozne ze prave hnuti New Age zahrnujici indigove deti bude mit dost sil presunout smysleni lidi na uroven komunismu bez nutnosti prechodne faze jako je socialismus ci nacizmus ktere uz lidstvo ozkouselo a nastesti zavrhlo...
mississippi
Klára
9. 07. 2012 16:22

Hezký. Dokonce moc hezký :-))

Je tam ale to ALE. Ale nechci Ti zatím kazit iluze o světu, jsi mladinká ( neber si to prosím špatně ).

Na světě není jen láska a dobro a bohužel je potřeba umět i "bojovat" . Dávej si pozor!

Drž se světla a pozor na stíny ...