Články

- Prezentace -

Zlatý Růžový Kříž
Lectorium Rosicrucianum
Lectorium Rosicrucianum se odvolává na prastarou tradici škol mystérií, je však moderní ve svém poselství, které musí apelovat na silně individualizované vědomí člověka dvacátého a jedna-dvacátého století. Zná vývoj, historii a zakládá se na dřívějších impulsech duchovního procitnutí u gnostiků, albigenských, katárů a klasických rosenkruciánů sedmnáctého století.
Nejvíce používanými symboly jsou:
Růže a kříž ( kříž s růží v průsečíku, ve zlaté barvě ).



Kruh, trojúhelník a čtverec.
Pentagram
Cesta transfigurace
Tento zářící svazek tvoří láska, pravda, poznání (gnose) a čin. Především je to ale stezka, kterou je možné jít a kterou všechna náboženství ve své počáteční formě ukazují. Žádný mistr ani zasvěcenec nemůže pravdu předat jiným lidem. Člověk k ní musí sám proniknout s velkým úsilím a přes mnoho překážek, a sice procesem proměny, znovuzrozením duše, neboli transfigurací. Bonafidní škola ukazuje stezku a učí své žáky touto stezkou jít.
Božský řád
Ze zamýšlené transfigurace nemá prospěch lidská osobnost, nýbrž božské já, které v člověku procitá. Pro osobnost to však má velké důsledky: stává se nástrojem, služebníkem jiného řádu, Božího řádu, ?říše, která není z tohoto světa?. Nicméně i pak se člověk nachází v tomto světě a ve službě bližním.
Dva přírodní řády
Lectorium Rosicrucianum vychází z ideje, že existují dva přírodní řády: za prvé nám známý přírodní řád, který je nouzovým řádem, přechodným domovem. Tato příroda zahrnuje jak oblast živých, tak i oblast mrtvých. V ní je všechno podřízeno koloběhu zrození, života, umírání a nového zrození. Za druhé je zde původní božský řád. Ten první je světem pomíjivosti, tzv. „dialektika“: vše v něm vzniká, rozkvétá a zaniká; druhý řád je světem nepomíjivosti, tzv. „statika“. Z toho posledně jmenovaného řádu, který je v Bibli nazýván „královstvím nebeským“, se v srdci člověka nachází ještě poslední latentní pozůstatek, Boží jiskra, neboli „atom jiskry ducha“. Tento princip způsobuje v mnoha hledajících lidech jakýsi neurčitý stesk po domově, mlhavou vzpomínku na původní stav u Otce - na nesmrtelnou jednotu s Bohem.
Pět důležitých stupňů na cestě transfigurace:
- Nahlédnutí povahy tohoto pozemského životního pole a zažívání vnitřního volání k návratu do božského přírodního řádu.
- Upřímná touha po spáse.
- Předání osobnosti uskutečnění spásy.
- Z toho spontánně vyplývající nový životní postoj vedený jiskrou Ducha, jak je naznačen v Kázaní na hoře.
- Dokonání této cesty: probuzení (znovuzrození) v původním životním poli.


Vydáno:   04. 08. 2008

Přečetlo:  2375 čtenářů



Komentáře k článku...
Předmět:
Datum:
Jméno:
¤ Bratři řůžového kříže
5. 08. 2008 15:37
Věra