Vaše příběhy

Záhadná místa

Rossa Coeli - Růže nebeská - (komentáře)

adija
vejce
13. 10. 2013 13:50

"severozápadní roh, zeď s vaničkou, tak kousek nad ní" vždy se mi něco vybaví při čtení podobných textů, zda je tato informace skutečná či zavádějící, posuďte sám
Dana P.
Zbyňku
19. 09. 2013 19:58

dávejte pozor na své sny, třeba k vám ten obraz přijde...?
Zbyněk P.
Pro Danu P.
19. 09. 2013 19:44

Vážená a milá kolegyňko paní Dano P., já bych velice rád si to chtěl vybavit, ale mě to nejde, resp. to neumím. A představovat si něco ve své fantazii jen tak, tak to jest bláznovství a mrhání časem. Můžete však býti klidna v tom, že kdybych to nějak dokázal oživit, tak že již na tom dávno "dřu" a pomáhám tomu objektu nadechnouti se při "rovných zádech". Pěkný den. Zbyněk P.
Dana P.
pane Zbyňku jestli
19. 09. 2013 19:26

jste tedy byl ten prznitel, a vyloučit se to nedá, pak byste mohl si pamatovat a nyní i vybavit jak onen klášter vypadal v dobách své slávy - a zkusit jej namalovat? Co vy na to? :o)
Fialka
Pane Zbynku
19. 09. 2013 18:38

Jestli jste byl ten prznitel byl nebo ne, si dneska na internetu neoverite stejne jako tenkrat. Tomu bud verite nebo ne.

Myslim, ze jste to myslel v nadsazce s tim proklenim vasich pomocniku?
Zbyněk P.
Pro Danu P.
19. 09. 2013 16:01

Kolegyňko, také bych to tak bral, že to byl nevěstinec s církevní ochranou, pro určitou skupinu mužů, či žen. Pěkný den. Zbyněk P.
Zbyněk P.
Pro Fialku
19. 09. 2013 15:59

Kolegyňko, to, o čem hovoříme, tak to se událo před 30-ti lety. A tehdy nebylo možné si nic ověřit, internet nebyl a v novinách či časopisech nic takového nebylo. Takže člověk mohl jedině poslouchat druhé a intuitivně reagovat. To prosím na vysvětlenou. A co se oněch duchovních ochránců týče, tak ty jsem proklel, neboť niokdy nic od nich nepřišlo, a ani nevzešlo.... jenom samé problémy a házení klacků pod nohy. Pěkný den. Zbyněk P.
iveta
Danuš
19. 09. 2013 14:36

řekla bych že ze Slovenska přišlo toto slovo :-)
Dana P.
mimochodem
19. 09. 2013 14:17

prznitel - jak kouzelně legrační slovo! Docela by mne zajímalo, jak vzalo svůj původ...no, když tak o tom prznění čtu, vnucuje se mi myšlenka, jestlipak ten klášter a řeholnice v něm nebyl nakonec jakýsi nevěstinec "na úrovni" pro zámožné pány...? Ono prznit mladé dívky na mezích a polích, to se holt dalo jenom v teplém počasí :o)
Fialka
Zbynku P
19. 09. 2013 11:03

Skrtam si vas ze seznamu skeptiku a kriticky smyslejicich lidi. Snad mi to nebudete mit za zle:-)

Pisete, ze ti hlucni mladi lide jsou jako slepi. Jen aby to nebylo obracene.
Ta "vestkyne", ktera s hruzou obliceji pronesla, ze vy jste tim prznitelem, ta by zaslouzila.
Vy jste se s tim ochotne ztotoznil, asi proto, ze vam to misto ucarovalo. Ale sam byste na to neprisel, sam jste to necitil.
Ted k te slepote - ty nezdarene pokusy o vystavy, prodej tech obrazu - zadne zlo. To se vam vasi duchovni ochranci snazili vsemozne naznacit, abyste se tim tolik nezabyval, ze je to blud, co vam rekla ta pani.
Vy sam jste to citil spravne i to, ze tam necitite zlo, jenze jste se tim neridil.
mississippi
Axy
18. 09. 2013 19:33

Hele jeden sraz už byl a chystá se další.. a tohle místo zaujalo hodně lidí.. No uvidíme.. Mladá boleslav je kousek.. v tom bych problém neviděl..
Axy
To mississippi
18. 09. 2013 19:18

Velkorysé :-).
mississippi
Axy
18. 09. 2013 18:55

ja jsem z Prahy a kdyby se něco chystalo, mám místo v autě.. :-))
Axy
To mississippi
18. 09. 2013 18:29

Mladá Boleslav :-).
mississippi
Axy
18. 09. 2013 17:58

od jsi?? jestli to není tajné..
Zbyněk P.
Pro Axy
18. 09. 2013 17:27

Můj vztah k tomuto objektu jest neměnným, tedy určitý druh lásky, a závislosti zde neustále je. Když jsem zde byl před nějakou dobou, tak mne velmi intenzivně vadilo to, že návštěvníci (většinou mládež) tak se klidně bavili nahlas a až přímo halekali, bez úcty k té budově, jako by vůbec nic necítili, jako by měli kamenné srdce. Člověk nabyl dojem, že tam šli jen proto, aby si udělali čárku za účast, nebo, že museli. Žádný zájem o nic, jen o chlast, kouření, aj. Pěkný den. Zbyněk P.
Zbyněk P.
Pro mississippi
18. 09. 2013 17:19

Kolegáčku, zcela s Tebou souhlasím. Pěkný den, Zbyněk P.
Axy
To Zbyněk P.
18. 09. 2013 17:19

Věřím tomu, že místo se již fyzicky dost změnilo, leč můj názor je ten, že ta tajemná energie tam zůstává. To nepoznané, neprobádané. Určitě tam toho zůstává mnohem více a zajímalo by mě, jaký ty máš k tomuto místu v současnosti vztah.
Axy
To mississippi
18. 09. 2013 17:14

Strasně mě to místo čímsi nepopsatelným přitahuje. Jenže, já jsem pomalu z druhého konce republiky, takže pro mě dosti složité. Vidím to spíše tak, že příští léto by to byl velice zajímavý typ na "výlet" (slovo výlet se mi však v tomto kontextu vůbec nelíbí, ale jiné slovo jsem nenašla), jelikož expedice se zúčastnit nebudu moci právě z důvodu, že bydlím daleko.
mississippi
Zbyňku
18. 09. 2013 17:12

To je jasný .. zmám hodně míst, která se změnila a ve stromech je toho víc než si mnozí myslí..nevnímám strom jako nějakou velkou přerostlou kytku.. strom má "duši"
Zbyněk P.
Pro mississippi
18. 09. 2013 16:09

Náhodou kolegáčku, jsem rád, že je o to místo zájem. A já jsem povolným ke všemu. Pouze je zapotřebí si trošičku připustit, že i to těsné okolí kolem této zříceniny jest velice důležité a podstatné. A když se tam vykácejí nějaké stromy, tak to potom může zhoršit onu magickou náladovost. Prosím, přečti si i to, co jsem psal pro kolegyňku Axy, aby jsi pochopil, o čem hovořím. Pěkný den. Zbyněk P.
Zbyněk P.
Pro Axy
18. 09. 2013 16:05

Kolegyňko, právě proto byly ty obrazy tak pracně tvořeny, aby se tyto pocity v každém divákovi projevily. Pouze musím upozornit na to, že ty obrazy jsou v určitém ohledu již pamětní, neboť jsou staré cca 30 let, a od té doby se situace poněkud změnila. Právě u toho obrazu s tím rozbitým okenním sklem, tak tam je, bohužel, vykácen ten strom, takže když člověk tam přijde, tak celková tajemnost a určitá melancholie je již v čudu. Pěkný den. Zbyněk P.
Zbyněk P.
Pro Iv
18. 09. 2013 16:01

Já vím, myslíš to upřímně a dobře. Ale je zde jeden malý problémeček, a to ten, že kdyby nebyla církev (jak uvádíš), tak mnoho církevních památek by ani nebylo, tzn. že ani Rossa coeli. A řetězení by pokračovalo v tom, že třeba bychom ani nebyli zde, neboť nikdo nevíme, kde se probírala ta naše rodová nitka a zda-li má, či nemá, nějakou souvislost s církví, nebo, jestli se jí nějak nedotýká. Výslednice by byla ta, že svět, jaký známe, by vypadal zcela jinak. Pěkný den. Zbyněk P.
mississippi
:-))
18. 09. 2013 14:45

No a už to má jméno a chudák Zbyněk o tom ani neví.. Ale za sebe říkám ano..

Axy Ty bys do toho šla??
Axy
To mississippi
18. 09. 2013 14:06

Expedice "Klášter" ...
mississippi
Zbyňku
18. 09. 2013 13:57

Tak to vypadá, že je o ten klášter poměrně velký zájem.. objednáme autobus a uspořádáme expedici.. :-))
iveta
právě
18. 09. 2013 13:32

že Zbyňku všichni se báli církve a proto vraždili ty nevinné novorozeňata.
Vem si že kdyby žádná církev nebyla tak by se tam muselo žít krásně....zplozené děti by lítali po nádvoří,hráli by si,křičeli a dováděli.
A lidé by se milovali a byli v pohodě a né žádné strachy z hříchu a následné vraždění dětí s toho důvodu aby se to vše utajilo.
Zas a opět vyvolaná negativní energie...
Axy
To Zbyněk P.
18. 09. 2013 12:27

Nádherné obrazy, ten s rozbitým oknem mě úplně tajuplně přitahuje, je na něm či lépe řečeno v něm, něco fascinujícího. Ta atmosféra prostředí, ta se nedá vyjádřit slovy. Aspoň tak já to celkově vnímám. Toto místo bych do budoucna velice ráda navštívila. Takováto místa mě odjakživa přitahují.
Ještě bych dodala, že když jsem si ty obrazy prohlížela (hlavně opět ten s tím rozbitým oknem), vnímala jsem to v jeden okamžik tak, že se nedívám na obrazy, ale že stojím přímo v reálném prostředí.
Zbyněk P.
Pro mississippi
18. 09. 2013 11:23

Kolegáčku, možná by nebylo marné, až když pojedeš na to místo, že by jsi mi dal vědět, a že bychom se tam potkali ??? To okolí je vskutku velmi tajemné i zajímavé, neboť ze zámku (kousek nad tím klášterem) vede do kláštera podzemní tajná cesta, aby mohlo panstvo jíti na bohoslužby, aniž by je viděli poddaní, či aby nezmokli. A rovněž do tohoto klášteru vede tajná chodba z dalšího vzdálenějšího kopce, kde je kaplička i se 13 zastaveními. Dalo by se říci, že pod celými Dolními Kounicemi vede "dálniční" podzemní cesta od Ivančic, až do Mikulova a dále. No a na tuto "dálniční" podzemní cestu navazují jednotlivé odbočky jednak právě na ten kopeček, a jednak také na zámek. Pěkný den. Zbyněk P.
mississippi
Zbyňku
18. 09. 2013 11:00

Navštívím to tajemné místo.. Broskve mám sice rád, ale nemůžu je.. Ale to víno, to je slušná náhražka..Ale to bych potřeboval vzít někoho ssebou. Samotnému mi víno hořkne v hub.. v ústech
Zbyněk P.
Pro Garfield
18. 09. 2013 10:55

Kolegyňko, Tvůj názor zastávám také, že když žena nechce, tak vlak nejede. Ale nesmíme zapomínat na to, že dnes je dnes, ale dříve bylo dříve. Nebo-li, tehdy byl přístup k člověku jiný - všichni poddaní se báli církevníků a šlechty. Takže, ač třeba ta žena nechtěla, tak musela..... Pěkný den. Zbyněk P.
Zbyněk P.
Pro mississippi
18. 09. 2013 10:51

Budeš-li míti možnost tam zajet, tak tak učiň, neboť to místo si to vskutku zaslouží!! V každé roční době má svou nezapomenutelnou krásu a tajemno. Jinak je to v místech, kde se velice dobře daří jak vínu, tak i broskvím, které máš tak rád - a ani o tom nevíš. Pěkný de. Zbyněk P.
Zbyněk P.
Pro mississippi
18. 09. 2013 10:46

Kolego, však mi to dalo pěkně zabrat vysekat ze žuly každé písmenko tak, aby dávalo smysl a řád!! Co se toho přespání týče, to by jsi se musel domluvit na radnici - tam se rozhoduje o tom, kdo, co a jak. Přiznám, že mě ale se.. to, že v době popřevratové, měli radní snahu nějak zatraktivnit tu zříceninu, tak na horu na stěny (jsou široké cca 1,5 m) poskládali jednotlivé cihly, takže to nyní vypadá, jako by to byl ježek - hrůza. Přeji hezký den. Zbyněk P.
mississippi
Hmmm
18. 09. 2013 10:36

Tý jo.. To bylo písmenek.. A jak jsou krásně poskládaný..

Doca mně to místo zaujalo a až budu mít cestu kolem, omrknu to tam. Moc hezky napsané. Podle popisu a i podle obrazů to vypadá na místo opuštěné.. Dalo by se tam přespat??
Garfield
Zbyňku,
18. 09. 2013 10:35

skutečně to vypadá, že s tím klášterem máš společného víc a mnohem déle.:-) Akorát mi přijde legrační ta hrůza z prznitele, jak jsi to nazval. Když žena nechce, nedá se. A nezdá se, že by se tam vyloženě brutálně znásilňovalo... Bohužel to byla tmářská doba, která si nevážila zrozeného života a citu...
Garfield
Ivet,
18. 09. 2013 10:32

poopravuji-nikoli mladými lidmi, to jsem nepsala- Protože ti mají sil dost, jsou teprv na startu.:-) Jinak s tou láskou souhlasím. To není hřích. Ale negativno tam bude, byly tam vražděny novorozené děti. A to už s láskou nic společného nemá...:-(
Zbyněk P.
Pro Iv
18. 09. 2013 10:32

Kolegyňko Iv, velmi pěkná teorie, a v mnohém s Vámi souhlasím. Pouze se domnívám, že láska k bližnímu svému jest daleko výše než-li jen láska sexuální. Vaši teorii podporuje ten fakt, že biblická pasáž : Genesis, nepopisuje nic jiného, než-li jen sexuální akt a narození dítěte, které jest vyhozeno z Ráje. Ale přesto láska k bližnímu je podle mne daleko ryzejší, nechce po nikom vůbec nic, atd….. Máte pravdu v tom pojetí historie versus církev i s jejím záporným přístupem k pravdě a k objevům. Rád bych Vám však připomenul pár věcí, které jste asi opomenula, a nevzala je do mlýnku uvažování. Jsou to : a) že to nechal postavit rytíř − lapka (česky zloděj a vrah), který celý svůj život zabíjel, ničil, plenil a zapaloval, b) že se v tomto klášteře zabíjela novorozeňata a za c) vezmete-li v potaz ostatní církevní objekty a budovy (ale i jiné), tak zjistíte, resp. si uvědomíte, že tento klášter byl hnedle 3x (tedy o čem se píše v kronikách a v zápisech) vypálen ve svém životě. Výše uváděné aspekty mi dávají určité oprávnění hovořit o určitém „prokletí“ (negativní energie), které podle mne vzniklo hned na prvopočátku tím, že to stavěl člověk pln záporné a násilnické povahy. A tento prvopočáteční dar byl během života kláštera zesilován nepříznivými akty, které tam byly prováděny.
Pro mne nepřímým důkazem o možné dřívější přítomnosti tam MŮŽE TŘEBA BÝTI TO, že miluji církevní zpěvy a chorály, že mám hodně asketickou povahu, ale třeba i to, že mi jaksi tento objekt přirostl k srdci. K vyjmenovaným by se dal ještě přidat i fakt ten, že mám rád samotu a snahu dopátrat se k bohu − k pravdě.
Ale to bohužel nejsou důkazy přímé. Jak sama uvádíte, nemám v sobě žádnou vzpomínku na pobyt tam zdejší. Přeji hezký den. Zbyněk P.
Asiel:-)
Děkuji
18. 09. 2013 9:28

za poutavé vyprávění. Mám ráda místa s dlouhou a bohatou historií, mají opravdu zvláštní energii. A pan Zbyněk ji umí dokonce zachytit v obrazech. :)
iveta
Zbyňku
18. 09. 2013 8:55

já to vidím takto...není nic neřestného na tom když se dva lidé milují.Láska je přeci nade vše!
A to jak to prezentovala tehdejší doba a vlastně né jen ta,tak to je jen následek ne-vědomosti.
Víme jak to je s tím náboženstvím....zatajování faktů a nebo přepsaných a upravených tak aby člověk byl neustále v nevědomí a ve strachu!
Myslím že klášter jako takový rozhodně nebyl prokletý,je to zas jen jeden příklad psychologického manévru některých lidí a vír v tehdejší době.
Nedávno Garfí vzpomenula na četu to, že mladí lidé jaksi pozapomínají na samotný akt milování,prostě se přestávají milovat se svými partnery a to nejspíš s toho důvodu že jsou totálně vyčerpaní z pr.nasazení.
Ano věřím ,že by to tak mohlo být,ovšem věřím také tomu že lidé se začínají ať vědomě a nebo nevědomě probouzet!
A probouzejí se právě tím nejdůležitějším momentem... absencí milostného aktu aby zjistili, že není nic krásnějšího než láska.
Zákonitě se musí na nějakou dobu odprostit od tohoto aktu aby posléze zjistili že není jen o tom šup a šup a nazdar!!ale hlavně o tom jak by se mělo k tomuto aktu hlavně přistupovat!Jak by ho měli lidé zase vnímat a prožívat!!
Muž by měl ženu ctít a milovat,ochraňovat a né ji používat jako kus nějakého hadru k uspokojení svého chtíče....zrovna tak žena.Ženy se prodávají a muži je kupují jako housky na krámě.
Lidé totálně zapoměli co je vlastně láska a o čem ta láska je!
Pokud si Zbyňku byl v minulém životě v klášteře a zažíval to období tak si moc dobře věděl o čem teď píši.Věděl si jak přistupovat k ženám.Jen mi nejde do hlavy jakto že si na to nevzpomínáš?jakto že ten psychologický manévr,efekt(prokletí) na tebe neustále působí?
Ne! tento klášter není prokletý a nikdy nebyl....jen se tam doslova a do písmene prožívala Pravda,protože pravda je u mě jediná.....milovat a být milován,ctít a být ctěný.
Bůh se neustále miluje!!a je uctíván!!
Tak doufám že nebudu zavržena lidmi kteří toto budou číst :-)